16 Aralık 2013 Pazartesi

TRE - 001 ÜÇOLUK - SARIÇINAR - ELMAYANI - PALAZ YAYLASI - HİSARÇANDIR

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bisiklet rotalarımıza her geçen gün yeni rotalar ekleme arayışlarımız ve keşiflerimiz devam etmektedir. Gerek mevcut olan gerekse de yeni ekleyeceğimiz bisiklet rotalarımızı özellikle Likya Yolu ve diğer yürüyüş yolları ile birleştirebilme düşüncemiz, bu ilk keşif yürüyüşümüz ile hayata geçmiş bulunmaktadır. Asıl amacımız yaptığımız bisiklet rotalarını yayınlamış olmakla birlikte yaptığımız yürüyüş rotalarını ve rota bilgilerini de paylaşmış olacağız.
Aslında ilk yürüyüş planı olarak Likya Yolunun Hisarçandır'dan başlayan ve Göynük Kanyonu'nda biten bölümünü planlamıştık. Ancak bu güzergahtan bisiklet parkuru çıkacağını beklemediğimiz için biraz daha umutlu olduğumuz ve bir bölümünü  Ant-002  rotamızda yapmış olduğumuz Sarıçınar Dağı bölgesine planlayarak yürüyüşümüze Üçoluk Köyünden başlıyoruz.

ÖNEMLİ NOT : Rotanın aşağıda belirtilen ve özellikle işaretlenen 10. km den sonraki 1 km lik tırmanış bölümü çok zorlu ve risklidir. Kesinlikle yalnız ve deneyimsiz kişilerce gidilmesi önerilmez...

Antalya Liman Mahallesinde bulunan Gürsu Otobüs duraklarından hareket eden Hisarçandır dolmuşları ile Üçoluk Köyüne ulaşım sağlıyoruz. Bu otobüsler her gün 3 sefer yapmaktadırlar. İlk seferlerine 07:00 de, akşam son seferlerine ise  17:00' de Antalya'dan hareket ederek,başlamaktadır. Üçoluk Köyünden sonra ki Söğütcuması Köyü yol ayrımına kadar giderek buradan geri dönmektedirler. Üçoluk Köyü Camiisini geçtikten sonra sola köy içerinden devam ederek orman içerinde devam eden orman yoluna saparak devam ediyoruz. Köyden çıkarak bir süre tırmandıktan sonra arkamızda kalan Tunç Dağı manzarası ile karşımıza çıkan Tahtalı Dağı manzarası karşılıyor bizleri. Devamında Kemer Kuzdere (Kesme Boğazı) ve sonrasında ise Göynük Kanyonu manzarasının seyri ile devam ediyoruz. Sarıçınar Dağını karşımıza aldığımızda yol inişe başlıyor ve Katran Ormanları arasında ilerliyoruz. Bir müddet ilerledikten sonra karşımıza çıkan çeşmede su ihtiyacımızı gideriyor ve devam ediyoruz. Sarıçınar Dağı yakınlarına geldiğimizde yüksek bir noktadan hem bisiklet rotası hemde tırmanış yapacağımız güzergahı belirlemeye çalışıyoruz. Gördüğümüz kadarıyla bu noktadan sonrasında, ne tırmanış yönünde nede iniş yönünde bisiklet binmenin mümkün olamayacağı idi. Bu güzergahtaki yaptığım araştırmalarda da bu bölgeden geçen hiçbir rota ile karşılaşmamıştım. Zaten uzak noktadan gördüğümüz kadarıyla da hem bisiklet için hemde yürüyüş için çok uygun bir güzergah olmadığıdır. Yürüyüş olarak biraz teknik ve cesaret gereken bir rotaya benziyordu. Fazla zaman kaybetmeden yürümeye devam ederek yolun bittiği noktaya kadar ilerliyoruz. Artık Sarıçınar Dağı karşımızda ve oldukça zorlu bir tırmanış bizi beklemekte idi. Tekrar gözlemliyor ve kendimize en kolay çıkış rotası belirlemeye çalışıyoruz. İki nokta gözümüze kestiriyoruz. Bir tanesi dere yatağı ve iri taşlardan oluşuyor, diğer ise yine dere yatağı ama küçük taşlardan oluşan çarşaklı bir yapıya sahipti. Çarşaklı olan rota ileride kayalıklarda bittiği için sonrasında ne ile karşılaşacağımızı bilemediğimiz için diğer rotayı seçerek devam ediyoruz. Dere yatağındaki taşlar biraz irice olduğu için merdiven çıkar gibi dikkatli bir şekilde ilerliyoruz. Yer yer iri kayalarla yolumuz kesiliyor ve etrafını dolanıyoruz, yer yer ise neredeyse tamamen kaya, ağaç ve otlarla kapanan yoldan geçmenin çarelerini arıyoruz. Tırmandıkça zorlaşıyor ve ilerlemek oldukça güçleşiyordu. Bir yandan enerjimiz tükenirken bir yandan da alışık olmayan ve ilk defa çalışmaya başlayan kaslarımız ağrımaya başlıyordu. Zirveye yaklaştığımızı farkediyoruz ancak her adımda daha da zorlanıyoruz. Hem kayalar büyümeye başlıyor hemde toprak yapısı kaygan bir hal almaya başlıyordu. Henüz çok taze yukarıdan koparak uçmuş olan kaya parçalarına rastlıyoruz. Beraberinde kopararak getirdikleri ağaçların yaprakları dahi henüz kurumamıştı. Parkurun oldukça dikleştiği ve zorlaştığı bir noktada üç kişi bekliyoruz ve en yukarıda olan arkadaşımızı biraz daha ilerleyerek durumdan bizi haberdar etmesini söylüyoruz. Aramızda tahminen 50 metre mesafe olduğunu sanıyoruz ve bulunduğu noktadan sonrasının kolaylaştığını ve gittikçe eğimin azalarak devam ettiğini bağırarak haber veriyor. Bu güzel haberi ile biraz seviniyor ve devam ediyoruz. Yukarıya çıktığımızda parkurun zorlu bölümünü geride bırakıyor ve kesinlikle bu bölümde bisikletle geçilebilecek bir alan olduğu umudumuz yok oluyor. Burada öğle yemek molasını veriyoruz. Saatin ilerlemiş olması ve Sarıçınar Dağının Kuzey yamacına gölgenin düşmesi ile birlikte ısı da düşmeye başlıyor. Birbirimizi ve durumu değerlendirdiğimizde Sarıçınar Dağı zirvesine çok yakın olmamıza rağmen, zirve yapmaktan vazgeçiyor ve Hisarçandır Köyüne doğru inişe geçiyoruz. Doğada bazı kararları alabilmek oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Öncelikle Elmayanı Mevkine ulaşıyoruz. Hisarçandır'dan başlayan Likya Yolu Elmayanı'nda ayrılarak Sarıçınar'a çıkış yönünde sola devam etmektedir. Biraz daha indiğimizde Palaz Yaylası mevkiine ve sonrasında ise Üçsöğüt Yaylası yol ayrımına ulaşıyoruz. Bir kaç km daha inişten sonra Hisarçandır Köyüne ulaşarak, kazasız belasız rotamızı tamamlıyoruz.
Sonuç olarak Hisarçandır'dan Sarıçınar Dağını aşarak Üçoluk tarafına geçilebilecek bir bisiklet parkurunun olmadığı ve olamayacağı kanaatine varıyoruz. Ancak bir başka noktadan geçerek, bu rotaya nispeten daha kolay bir yürüyüş rotası çıkarılabileceğini düşünerek, başka bir keşif turu için bu bölgeye tekrar gelmeyi hedefliyoruz.

Üç oluk Köyünden başlıyoruz...
Arkamızda kalan Tunç Dağı manzarası...

Arkamızda Tahtalı Dağı, sağımızda Kuzdere ve Göynük Kanyonu...

Su birikintileri buz tutmuş durumda...

Tırmanış parkurumuza uzaktan bir göz atıyoruz ama seçmek çok zor ve yanıltıcı ...

ÖNEM VERME ALTINA BAKIRA
İYİLİK ÇİMEN KÖTÜLÜK ÇIRA DUR YOLCU
UNUTMA FATİHAYI SANKİ SANA GELMEZ Mİ SIRA
(Yol kenarında bir kaç tane mezar bulunmaktadır)

Belirlediğimiz uygun bir notadan tırmanışa başlıyoruz...

Bisiklet Rotaları

Zorlu tırmanıştan sonra hem yorgunluk atıyor hem öğle yemeği molası veriyoruz.

Elmayanı Mevkii...

Palaz Yaylası...

Hisarçandır Köyü (Likya Yolu başlangıç/bitiş noktası)

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 21 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :1648 m.
Hangi mevsimde yapılır: Kar olduğu ve yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Yol Yapısı :Tamamı Stabilize ve 1 km lik bölüm dereyatağıdır.
Başlangıç Noktası : Üçoluk Köyü.
Bitiş Noktası :Hisarçandır Köyü
Su Kaynakları : GPS kayıtlarında belirtilen noktalarda don olmayan zamanlarda su bulunabilir.
Alış-Veriş Alanları : Yerleşim yerleri dışında Parkur içerisinde alış veriş alanı yoktur.
Konaklama : Birkaç noktada, özellikle işaretli su başlarında kamp atılabilir.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Zorlu Bölüm

Wikiloc Harita görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...