3 Haziran 2014 Salı

ANT-058 İMECİK-OVACIK-DOKUZKÖY (Müren) YAYLASI-ÇAKMAK YAYLASI

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Beydağlarının yamaçlarında bulunan İmecik ve Ovacık Köyleri yaylarında bir parkur daha yapmak üzere sabah erken saatlerde yine düşüyoruz yollara. Turumuza İmecik Köyünden Ovacık Köyü yönüne hareket ederek başlıyoruz. İlkbaharın yeşillikleri ve toprak kokusu arasında tarlalar içerinde ilerliyoruz. Bir süre düz alanda ilerledikten sonra tırmanışa başlıyoruz. Ovacık köyünde nadiren insanlarla karşılaşıyoruz. Yolumuzu kesen ve bizimle koşuşturan hiç çocuk olmuyor. Sessiz sedasız köyün içinden süzülerek çıkıyoruz yaylalara doğru. Bir süre ilerledikten sonra karşımıza çıkan Kızlarsivrisi Dağının ihtişamlı manzarası ile Müren Yaylasına kadar tırmanıyoruz. Müren Yaylası, aslında Dokuzköy Yaylası olarak bilinen birkaç tane yaylalardan bir tanesi. 2100 metre rakımda bulunan Müren Yaylasında öğle yemeğimizi yedikten sonra Çakmak Yaylasına doğru inişe geçiyoruz. Henüz yaylalarda hiç kimseye rastlamıyoruz. Çakmak yaylasına indiğimizde bir kaç yayla halkı ve koyun sürüleri ile karşılaşıyoruz. Bir zamanlar suyun bulunduğu Pozan Gölü çukurunda hiç su göremiyoruz. Sorguladığımızda ise, göl suyunun çekilerek, alanın tarım için değerlendirildiğini öğreniyoruz. Ring yaparak planladığımız parkuru yine İmecik Köyüne ulaşarak tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 48 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 2100 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar ve kış ayları haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Sadece Dağ Bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :%90 asfalt, %10 stabilize parkurdur.
Başlangıç Noktası : İmecik Köyü.
Bitiş Noktası :İmecik Köyü.
Su Kaynakları : Yol üzerinde çeşitli noktalarda su kaynakları mevcuttur. Her noktadan sonra yanınızda en az 1 lt su bulundurunuz. Ovacık Köyünden sonra Müren Yaylasına kadar su yoktur.
Alış-Veriş Alanları : İmecik Köyünde köy bakkalları mevcuttur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...