14 Eylül 2014 Pazar

İSVİÇRE (CENEVRE - ZÜRİH) BİSİKLET TURU 2. GÜN

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Ülkenin iklimine ve kurallarına uyum sağladığımız ilk günün ardından Alplere doğru ilk tırmanış ve maceralı bir güne başlıyoruz. Uçağa LPG tüplerini almadıkları için yanımızda sadece ocak başlığımızı getirebilmiştik. Lozan' da aldığımız tüp kartuş malesef başlığımıza uymadı. Bizim başlığımız vida gibi dönerek LPG kartuşuna sabitlenirken, burada ki tüm kartuşlar ve başlıkları bastırarak sabitlenebilen türdeler. İki başlık arasında ki farkı aşağıda ki fotoğraflardan anlayabilirsiniz.

Soldaki bizim başlık, mavi olan İsviçre'den aldığımız başlık.

Sabah kahvaltısını bir şekilde ocaksız hallediyoruz ancak öğle ve akşam yemeklerini sıcak yemek olmadan idare etmek istemiyoruz. Bunun yanı sıra İsviçre genel olarak, ülkede yaşayan insanlara göre oldukça ucuz olsa da, bize göre çok pahalı. Ülke de açıklanan resmi ve gayri resmi rakamlara göre kişi başına düşen gelirin 4500-6000 Frank arasında olduğu belirtilmekte. Sohbet ettiğimiz kişilerden de öğrendiğimiz kadarıyla en düşük işçi ücretleri 4500 Frank'tan başlamakta imiş. Market ve Restaurantlar da ki fiyatları gördükten sonra, bir an önce LPG kartuş bulmamız gerektiği kanaatine varıyoruz. Villenue'den Aigle istikametine doğru GPS de işaretlediğimiz outdoor mağazasına devam ederken macera devam ediyor ve 2. golü de yiyoruz. GPS izlerini takip ederek devam ettiğimiz ana yol üzerinde yanımızdan geçen her araç korna çalmaya başlamıştı. İlk önceleri selam veriyorlar diye algılamış ve hepsine el sallayarak devam ediyorduk. Ancak İsviçre' de olduğumuzun farkına vardığımızda bir yanlışlık olduğunu anladık ve ne olduğunu anlayabilmek için durup kendimizi ve etrafı incelemeye başladığımızda, gitmiş olduğumuz yolun Otoban olduğunu fark ettik. Ve ülkede bisikletlinin girmesinin yasak olduğu tek bölgeye girmiş bulunuyorduk. Otoban'a girdiğimiz yol ayrımında devam etmekte olan yol çalışmalarından dolayı bu hataya düşmüştük. Bir an önce Otobandan çıkmak istiyorduk ancak kenardaki tel örgülerden bisikleti atlatmayı gözümüz yemiyordu. Çalan kornalar eşliğinde devam ederek ilk sapaktan çıkma düşüncesindeydik ki, bir kaç yüz metre gitmeden bir anda etrafımız polislerle çevrildi. Panikleyerek ne yapacağımızı şaşırmış ve bisikletlerle donakalmıştık. Etrafımızı saran polislerin her biri bir şeyler diyordu ancak anlamadığımızdan sadece manasızca bakabiliyorduk. Anlamadığımız fark ettiler ve bir an önce bizi otoban dışına çıkartmak için her biri bir bisikleti omuzlayarak, biraz önce bizim gözümüzün yemediği tel örgülerden diğer tarafa tek başlarına bisikletlerimizi geçirdiler. Artık otoban dışındaydık ve hem polisler hemde bizler biraz sakinleşmiştik. Pasaportlarımızı alıp not defterlerine not alarak, otobana girmenin tehlikeli ve yasak olduğu yönünde ki ikazlarda bulunarak hiç bir işlem yapmadan, yolumuza bisiklet yollarından devam etmemiz yönünde ki uyarılarda bulundular. Yaşadığımız bu maceradan sonra tekrar rotamıza dönüyor ve burada ki outdoor mağazasına uğramaktan vazgeçiyoruz. Bir müddet daha tarım arazileri arasından düz devam ettikten sonra Villars'a doğru Alp Dağları kıyısından ilk tırmanışa başlıyoruz. Zaman zaman sağ tarafımızda bizi karşılayan Alp Dağları manzarası ve aşağılarda arkamızda kalan Cenevre Göl manzarası eşliğinde keyifli bir şekilde tırmanmaya devam ediyoruz. Villars'a geldiğimizde Le Francis Restaurant da öğle yemek molası veriyoruz. İsviçre'nin bu bölgesinde daha çok Fransızca dili kullanılmakta. Fransızca hazırlanmış olan menüye bir göz atarak makarnalardan birer çeşit seçerek sipariş veriyoruz. Her biri birbirinden enfes tatda ki  makarnalarımızı yedikten sonra tırmanışa devam ediyoruz. Henüz şehri çıkmadan İrfan'ın arka teker tellerinden bir tanesi kırılıyor. Yolumuzun üzerinde ki ilk bisikletçide duruyor ve kırılan teli tamir ettiriyoruz. Tamirat devam ederken bizde bir taraftan mağazayı gezerken bir taraftan da bisiklet çeşitlerine göz gezdiriyoruz. Sadece rampa inişi için geliştirilmiş kalın tekerlekli pedalsız bisiklet modelleri dikkatimizi çekiyor. Tamirat işlemi bittikten sonra turumuzun ilk zirve geçişi olan 400 metrelerden 1780 metre rakıma kadar tırmanarak ulaştığımız Col de la Croix geçidine varıyoruz. Çoğunlukla kapalı olan havada, sislerin arasından zaman zaman kendini gösteren Alplerin eşsiz manzarası ve büyüleyici yeşillikleri arasında Les Diablerets'e kadar inişe geçiyoruz. Les Diablerets'e vardığımızda şehrin arkasını gökyüzüne kadar bir duvar gibi kuşatmış olan kayalıklardan akarak şehrin içerisinden geçip giden Şelale büyülüyor insan adeta. Market alışverişimizi yaparken atıştırmaya başlayan yağmur ile bugün burada kamp atarak ertesi gün devam etme kararı alıyoruz. GPS cihazımızdan en yakın kamp yerini bularak 2 km şehrin aşağı yakasında ki kampinge yerleşiyoruz. Bir önce ki gün 45 Frank'a kalmıştık, bu gün ise 3 kişi 2 Çadır 43 Frank'a kalıyoruz. Dün camp ücretine Elektrik, Wifi ve sıcak su dahil iken, bugün ki kamp alanında Wifi bulunmuyor. Akşam camping de ki diğer arkadaşlardan emanet aldığımız tüp başlığı ile bugün ki akşam yemeğimizi de kendi yaptığımız yemeklerle ekonomik bütçli hallediyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 48 km. olan, ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1780 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar ve kış ayları haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Her tür Bisiklet için uygundur.
Yol Yapısı :%100 asfalt parkurdur.
Başlangıç Noktası : Villeneuve.
Bitiş Noktası :Les Diablerets.
Su Kaynakları : Yol üzerinde çeşitli noktalarda su kaynakları mevcuttur. Her noktadan sonra yanınızda en az 1 lt su bulundurunuz.
Alış-Veriş Alanları : Yol üzerinde çeşitli köy bakkalları ve marketler mevcuttur.
Konaklama : Sadece kampinglerde konaklamak mümkündür.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...