İŞİNİZE YARAYABİLİR TIKLAYINIZ! .mail: info@yabanhikayesi.com
HARİTALAR
Wikiloc : bisikletrotalari

Yayınlar, fotoğraflar ve içerikler izinsiz kullanılamaz!!!

17 Ekim 2014 Cuma

ANT - 067 GÜVER KANYONU - 2

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Antalya'da günübirlik gidilebilecek, doğası ve görselliği bakımından keyifli ve eğlenceli olan parkurlardan Güver Kanyonuna bir kez daha gidiyoruz. Ant-015 rotamızda Aşağı Karaman Köyünden gittiğimiz Güver Kanyonu Ormanlığına bu kez Meşe Kapısı Piknik Alanından devam ederek Kepez Rampasını tırmanıyor ve Korkuteli ana yoluna dönerek 6-7 km ilerledikten sonra Güver Kanyonu'na giriş yapıyoruz. Çeşitli türlerde ki çam ormanları arasından kanyonun tüm görselliğine ve ihtişamına hakim bir noktada yapılmış olan seyir terasından eşsiz güzelliği seyrediyoruz. Kanyonun derinliğine hakim bir kaç noktada izleme noktası vardır. En son demir korkuluklarla yapılmış terastan sonra tekrar orman içerisine ilerleyen toprak yoldan devam ediyoruz. Bu noktadan sonra yol bir kaç yerde ayrılarak devam etmektedir. Bizim devam ettiğimiz bazı bölümler sadece dağ bisikleti için uygundur. Ancak daha düzgün olan yol ile de devam edildiğinde bir müddet sonra birleşmektedir. Balık çiftliğine devam ederken sol kısımda yaban hayvanı yetiştirme bölümü tel örgülerle kapatılmış ve giriş-çıkış engellenmiştir. Burada sol tarafa ayrılan bir kaç yola keşif amaçlı devam ettiğimizde, ilerde tel örgülerle kesilerek kapatılmış olduğunu görüyoruz. Yine bir müddet devam ettikten sonra sola saparak devam edildiğinde kanyonun dip kısmına ulaşılmakta ve yol orada dere yatağına birleşerek bitmektedir. Ancak bu bölgede çok güzel doğa ve keşif yürüyüşleri yapılabilecek durumdadır. Eğer şanslı gününüzde iseniz bir kaç geyik görme ihtimali dahi bulunmaktadır. Geri dönerek balık çiftliği istikametinden devam edilerek, kısa bir süre tırmandıktan sonra yine kanyonu bir tepeden gören eşsiz manzara ile karşılaşılmaktadır. Zamanın geniş olduğu durumlarda bu bölgede de sol tarafa ayrılarak devam eden yollarda keşif gezileri yapılabilinir. Görselliği bol olan ve oldukça keyif veren bir bölümdür. İlerleyen bölümlerde yolun demirkapı ile kapatılmış olduğu bölgeye ulaşılmaktadır. Bu bölge araç geçişine kapalı olup ancak yürüyüş yada bisikletle geçiş mümkündür. bu noktadan sonra biraz bozulan yol ile birlikte hafif sert bir iniş başlamaktadır. Yer yer oldukça bozulan ve çukurlaşan yolda çok dikkatli olmakta fayda vardır. Ormanlıklar içerisinde yine yollar ayrılarak devam etmektedir. Sol tarafa gidildiğinde Kapuz Göletine ulaşılabilmektedir. Sağa yada düz devam edilerek Doyran Köyü içerisinde ki pazar meydanından Antalya'ya ulaşarak turumuzu tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 70 km. olan, KOLAY bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 270 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Sadece Dağ  Bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :%80 stabilize, % 20 asfalt parkurdur.
Başlangıç Noktası : Falez Kavşağı.
Bitiş Noktası :Falez Kavşağı.
Su Kaynakları : Yol üzerinde çeşitli noktalarda su kaynakları mevcuttur. Her noktadan sonra yanınızda en az 1 lt su bulundurunuz.
Alış-Veriş Alanları : Güver Kanyonu içerisinde hiç bir şekilde alış veriş imkanı yoktur. Onun haricinde gidiş yönünde ve Doyran Köyünde çeşitli imkanlar mevcuttur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...