19 Ocak 2015 Pazartesi

ANT - 070 KASCAĞIZ (2)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bir önce ki rotamızda zaman sıkıntısından dolayı detaylı keşif ve inceleme yapamadığımız Kaşçağız rotasını farklı güzergahlar üzerinden yapmak üzere tekrar gidiyoruz. Bu kez Hisarçandır Köyü tabelasının olduğu bölümden başladığımız rotaya arazi parkuru üzerinden dere yatağı kenarını takip ederek ilerliyoruz. Geçtiğimiz hafta şiddetli yağışların oluşturduğu sel sularıyla yolların oldukça zarar gördüğünü görüyoruz. Yol yapısı oldukça bozulmuş ve iri taşlarla kaplanmıştı. İlerlemek bir önce ki tura göre oldukça zordu. Henüz şiddetli yağışların etkisi tam olarak kaybolmamış ve zaman zaman yol üzerinden akan su akıntıları üzerinden geçerek ilerliyoruz. Tırmanarak devam ettiğimiz rota üzerinde, yükselmeye başladıkça yol kenarlarında başlayarak zaman zaman yolumuza kadar taşan kar örtüsü ile karşılaşıyoruz. Fakat hiç bir sorun yaşamadan Kaşçağız mevkiine ulaşarak eşsiz Antalya manzarası karşısında bir süre yorgunluk atıyor anı ölümsüzleştirmek üzere fotoğraflar çekiyoruz. Bu noktadan sonra kayalıklarla kaplı olan bölgede yol bitmektedir. Mecburen geri dönerek Antalya manzarasını geri bırakıyor, Tunç, Alabelen ve Bakırtepe Dağlarını gören manzarada öğle yemek molası vermek üzere devam ediyoruz. Yemek molasından sonra biraz daha geriye doğru giderek, sonrasında Sarıçınar Dağına giden yol ile birleşecek olan parkur üzerinde ilerlemek üzere sola dönerek ilerliyoruz. Bir süre sonra yine oldukça tahrip olan yol üzerinde sel sularından kalan dere geçişi ile devam ediyoruz. bu noktada artık araç geçişi imkansızdır. sonrasında tekrar tırmanmaya başlıyoruz. Bulunduğumuz dağın tam kuzey yamacında ilerlediğimiz için, yol üzerinde artarak devam eden kar örtüsü üzerinde artık bisiklet binerek ilerlemek imkansızlaşıyor. Önümüzde çok fazla bir tırmanış olmadığını düşünerek bisikletlerimiz ellerimizde itekleyerek ilerliyoruz. Ancak buradaki tırmanış bir kaç kilometre sürmektedir. Azimle ilerlediğimiz bu bölüm oldukça yorucu bir durum alabilmektedir. Karlı ve kış aylarında ki bu bölümün geçişinde bu durumu göz önünde bulundurmakta fayda vardır. Sonrasında bir kaç kilometrelik iniş ile Sarıçınar Dağı yoluna Üçoluk Yaylası Tabelasının olduğu noktadan çıkılmaktadır. Duruma göre bu noktadan sonra diğer rotalarımız incelenerek farklı güzergahlar üzerinden de parkur tamamlanabilir. Biz rotayı fazla uzatmadan Hisarçandır Köyüne inerek bu parkuru tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 15 km. olan, ORTAZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1190 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Sadece Dağ  Bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :Tamamı orman yoludur.
Başlangıç Noktası : Hisarçandır Köyü.
Bitiş Noktası :Hisarçandır Köyü.
Su Kaynakları : Su sıkıntısı olan bir rotadır. Yanınızda en az 1 lt su bulundurunuz.
Alış-Veriş Alanları : Alış-veriş imkanı yoktur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...