28 Temmuz 2016 Perşembe

TRE - 015 OVACIK DAĞI (1955 M.)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

OVACIK DAĞI
Ovacık Dağı: Merkezi Beydağları içerisinde bulunan, Antalya'nın batısında, büyük çoğunluğu Kemer ilçesi sınırları içerisinde olan 2150 metre yüksekliğinde ki dağımızdır. Ovacık Dağı, Batıya doğru uzanarak, Teke Dağı ile devam eder. Sonrasında ise Güneye doğru Belen Yayla, Dazkırı Tepe ve Çukur Yayla ile Tahtalı  Dağına birleşir. Bu güzergah boyunca devam eden sırt geçiş rotası görünse de, bazı bölümlerinin teknik ekipman gerektirebileceğini düşündürmektedir.

GÖRÜNÜŞE ALDANMA

Parkur Antalya'ya yaklaşık olarak 50 km uzaklıkta ki, Kemer ilçesine bağlı Ovacık Köyünden başlamaktadır. Antalya Liman Mahallesinden, Altınyaka yolunu takip ederek Üçoluk Köyüne ulaşıyoruz. Köyü geçer geçmez sola Kemer istikametine devam ederek bir kaç kilometre sonrasında ulaştığımız Ovacık Köyü içerisinden, Tahtalı Dağına devam eden yol ile Çukur Yayla istikametine doğru ilerliyoruz. Temmuz ayının sonuna doğru gittiğimiz bu günlerde, kurumuş otlar ve hasat edilen tarım arazileri arasında ilerlediğimiz geniş düz bir ovaya ulaşıyoruz. Bu bölgenin en güzel zamanları ilkbahar aylarıdır. Özellikle yağmur sonrasında, yemyeşil ovanın ortasında, mis gibi toprak ve çiçek kokuları arasında büyüleyici bir ortamda ilerlemek mümkündür. Bu vadinin sağ tarafında duvar gibi uzanan kaya kütlesini andıran dağ, Ovacık Dağıdır. Aracımızı ovanın sonuna doğru uygun bir yere park ederek yürüyüşümüze başlıyoruz. Çam ağaçlarının gölgesi altında başladığımız parkur üzerinde, bariz bir şekilde belirli olan bir patikaya ulaşarak devam ediyoruz. Patikayı incelediğimizde, doğal oluşmuş bir yapısının olmadığını görüyoruz.  Buradan su taşınmış ve zamanla patikaya dönüşmüş olabileceği tahmininde bulunuyoruz. Yaklaşık olarak 2 km kadar bu hat üzerinde ilerliyoruz. Bu patika Teke Dağı yamaçlarına doğru ilerlemektedir. Ancak biz uygun bir noktadan sağa doğru dönerek kendi rotamıza ilerliyoruz. Önümüzde, Ovacık ile Teke Dağını ayıran Vadi boyunca devam eden dereyatağı bulunmaktadır. Zaman zaman dereyatağı boyunca, zaman zaman ise sağ ve sol yönlere yönelerek yürüyüşün uygun olduğu sırt bölgelerinden tırmanışa devam ediyoruz. Aşağı ovadan bakıldığında aslında kolay bir rota gibi duruyordu. Ama Dere yatağına ulaştıktan sonra parkur daha da sertleşerek devam etmektedir. Yükseldikçe daha sertleşerek zaman zaman kısa süreli serbest tırmanışlar yaparak ilerliyoruz. Bu durum rotayı daha keyifli kılıyor. Arkamızda kalan ve yükseldikçe ortaya çıkan, Kemer ve Tahtalı manzaraları görülmeye değer güzellikte. İlerleyen parkur üzerinde, zaman zaman karşılaştığımız taş babalar mevcuttur. Ancak her zaman babaları takip ederek ilerleyemiyoruz. Zaman zaman 10-15 metrelere ulaşan serbest tırmanış ile devam etmek durumunda kalıyoruz. Vadinin sonunda ise ulaştığımız sırt bölgesinde, Alakır Vadisi manzarası ile büyüleniyoruz. Akılları baştan alabilecek tarzda 360 derece büyüleyici bir manzara hakim. Doğu yönümüzde kalan Ovacık Dağı zirvesine doğru, sırt hattında ilerleyerek devam ediyoruz. Bu noktada yürümek biraz riskli bir durum içeriyor. Çok geniş olmayan ve kayaların üzerinde, zaman zaman küçük zıplamalarla devam ettiğimiz bir hat ile ilerliyoruz. İlk tepeye ulaştığımızda önümüzde üç tane daha tepe olduğunu görüyoruz. En yüksek görünen ve üzerinde bayrak direği olan ortada ki tepenin, zirve noktası olduğunu tahmin ediyoruz. Ancak önümüzde ki tepeye ulaştığımızda, saat 13:00 ü göstermekte idi. Dolayısıyla zirveye ulaşmamız için en az 45 dakika daha yürümemiz gerekiyordu. Dönüş rotasını da düşündüğümüzde, durumu riske atmamak için bu tepede yemek molası vererek dönüş kararı alıyoruz. Barış biraz daha ilerlemek üzere yürüdüğünde, geyikleri gördüğünü fısıldıyor ve bulundukları yönü işaret ediyor. Fotoğraf makinasını hazırlayarak görmeye çalıştıysam da göremiyorum. Ancak hemen alt tarafımdan yuvarlanan taşların olduğu tarafa baktığımda bir dişi geyiğinde geldiğimiz yöne doğru koştuğunu fark ediyorum. Zoom lens olmadığı için, zar zor fark edilebilen bir kaç kare çekebiliyorum.

360 derece zirve manzarası

SERT TABANLI AYAKKABI

Alakır Vadisinin muhteşem manzarası ile verilen yemek molasından sonra, çıktığımız rotaya paralel devam eden dere yatağı içerisinde ki parkur ile inişe geçiyoruz. Orman içerisinde devam eden rota haricinde ki bölüm çoğunlukla kayalık ve iri taşlarla kaplıdır. Her ne kadar yuvarlak yüzeyli zemin olsa da, hem zemine sağlam basabilmek hem de ayak tabanlarını koruyabilmek adına, sert vibran tabanlı ayakkabı tercih etmenin avantajını yaşıyoruz. Dere yatağı boyunca çoğunlukla dik bir şekilde kayalara tutunarak iniyoruz. Bazı noktalarda bastığımız taşlar oynamış ve zaman zaman yuvarlandıkları olmuştur. Karşımızda ki Tahtalı Dağı manzarası ile ormanlık alana ulaşıyoruz. Rota boyunca kişi başı 3 litre su tüketiyoruz. Ancak Temmuz ayının bu sıcak günlerinde en az 1 litre daha su olması gerektiğinin farkına varıyoruz. Suyumuz azaldıkça, doğru noktada doğru dönüş kararı aldığımızın daha iyi farkına varıyoruz. Aracımıza ulaştığımızda son yudumlarımızı içiyoruz.

Alakır Vadisi Manzarası

Gedelma ve Kemer Manzarası

Kıyafet Seçimi : Temmuz ayınca çıktığımız bu günlerde, kısa kollu, teri atan ve çabuk kuruyan kıyafetler seçiyoruz. 2000 metrelerde ki zirvede de hava sıcak ama terletmiyordu. Yanımıza rüzgarlık almamıza rağmen, giyme ihtiyacı hissedilmemiştir.

Ayakkabı Seçimi :Zorlu parkurun doğa ve yol yapısı taşlık, kayalık ve oldukça bozuktur. Kesinlikle bu yapıya dayanıklı tabana sahip ayakkabı seçmek doğru olmuştur. Yine taşlık ve kayalık bölgelerde yürüyüş esnasında, kaymalar, bileklerden dönmeler ve bükülmeler olabilmektedir. Yarım boğazlı bot tercihimiz bu durumlarda oluşabilecek yaralanma ve burkulmalardan korunmamızı sağlamıştır. Yine sert yüzeye sahip ayakkabılarımız, dikenli bitkilerin ve  gevenlerin iğnelerinin batmasına karşılık oldukça koruyucu olmuştur.

Yanlarda bulunan çarşak bandı olarak adlandırılan katmanda ki taş ve kaya izleri görülebilmektedir.

Bu tarz ayakkabılarda bulunan lif şeklinde ki yüzeyler, dikenli bitkiler, sivri taş ve kaya parçalarının batmasıyla ayakları rahatsız edebilmektedir.

Zorluk Derecesi :Toplamda 10 km. olan, ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :1950 m.
Hangi mevsimde yapılır: Yaz ve kış dağcılığı olarak, gerekli tedbirler alınarak her zaman yapılabilmektedir.
Yol Yapısı :Patika, kayalık ve çarşaklı bölümleri bulunmaktadır.
Başlangıç Noktası : Ovacık Köyü.
Bitiş Noktası :Ovacık Köyü.
Su Kaynakları : Herhangi bir su kaynağı yoktur..
Alış-Veriş Alanları : Parkur içerisinde alış veriş alanı yoktur. En yakın bakkal Üçoluk Köyünde bulunmaktadır.
Konaklama : Kamp için aşağıda ki ova dışında düz bir alan yoktur.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidilmeli ve bir yakınınıza gideceğiniz konum bildirilmelidir!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc
Wikiloc Harita görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...