5 Ocak 2017 Perşembe

TRE - 022 TAHTALI DAĞI (2365 M.)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Tahtalı Dağı: Antalya'nın batısında, Kemer ilçesi sınırlarında kalan 2365 metre yüksekliğinde ve kıyı Beydağları arasında yer alan bir dağımızdır. 2365 metre yükseklikten direk olarak Akdeniz sahillerine uzanan, çevrede ki en yüksek dağ olarak dikkat çekmektedir. Likya Yolu üzerinde bulunmakta olup, zirvesine giden teleferik ile de ulaşım sağlanabilmektedir. Zirve yürüyüşü olarak en çok tercih edilen rotalardan bir tanesi, Çukuryayla mevkiinden başlayarak güney yönünde zirveye tırmanan parkurdur.

Tahtalı Dağı zirve faaliyeti uzun zamandır planlarım arasında yer almakla birlikte, her zaman gidilebilir olmasına rağmen  bir türlü gidemediğim bir zirve idi. Ayrıca geçtiğimiz hafta yağan kar ile birlikte, kamplı bir kar faaliyetiyle, hem malzemelerimi hemde kendimi test etmek istiyordum. Kızlar Sivrisi yada Saklıkent civarlarında kamp atarak mevcut kar durumunu değerlendirmek üzere planlar yapmış iken, Konya'dan gelecek olan Kutay'ın son dakika başka bir tur planı çıkmasıyla kar kampı etkinliğimiz iptal oluyordu.
Mevcut plana eşlik edecek kış kampı malzemelerine sahip olan başka bir arkadaşın bulunamayışıyla hafta sonu için farklı planlar arayışı içine giriyorum. Sevgili Onur'un bir mesajıyla haftasonu planları netleşiyor ve şekillenmeye başlıyor.

KARAÖZ KAMP ALANI

Son zamanlarda ki iş yoğunluğu ve stresli hayattan biraz uzaklaşmak isteyen Onur ve Metin ile birlikte Cumartesi öğle saatlerinde buluşarak Karaöz'e doğru hareket ediyoruz. Hafta sonu planı kabaca belli olmakla birlikte pek çok detay yol boyunca ortak fikirlerle şekilleniyor. Hava o kadar güzel ki, bir an önce kendimizi kamp alanına atarak, güneş ışınlarından ve temiz havadan faydalanmak istiyoruz. Saat 14:00 sularında Karaöz sahiline varıyoruz ve uygun bir noktayı belirleyerek güneşe karşı yayılıyoruz. Onur kendisini Akdeniz'in serin sularına atarak güzel havanın tadını çıkartıyor. Metin ile birlikte bizde oltalarımızı atarak güneşe karşı sandalyelerimize kuruluyoruz. Uzunca bir süre dalga sesleri ile birlikte dinginliğin doyumsuz keyfini sürüyoruz. Bu günlük ömrünü tamamlayan güneş Akdeniz'e gömülürken kızıla boyanan gökyüzüne karşı güzel bir akşam yemeği ile günü tamamlıyor ve gecenin karanlığına gömülüyoruz. Ayaklarımızı ıslatan gelgit ile daha ne kadar yükseleceğini kestiremediğimiz dalgaların sakinleşmesiyle çadırlarımıza çekiliyor ve sabaha kadar dalga seslerini uykumuza ortak ediyoruz.
Tan atarken açtığım gözlerimin dinlenmiş bir şekilde açılması yeni güne umutla başlama enerjimi körüklemeye yetiyor. Çay demliyor ve kahvaltı hazırlıklarına başlıyorum. Onur ve Metin'in de uyanması ile kahvaltımızı bir an evvel yaparak çadırlarımızı toparlıyoruz. Her ne kadar acele etsek de hareket etmemiz biraz gecikiyor.

BEYCİK'TEN ÇUKURYAYLA'YA

Beycik Köyünü geçerek Celil Yaylasına doğru Altınyaka yoluna devam ediyoruz. Tahtalı dağı zirve yürüyüşü için bu bölgede bir kaç alternatif başlangıç noktası seçilebilmektedir. bir kaç kez, Üçoluk Yaylasından Çukur Yaylasına doğru yeni açılan bir yolun duyumlarını almıştım. Hem bu yolu keşfetmek, hemde rotaya Çukur Yayla civarından başlamak üzere hareket ediyoruz. Üçoluk Yaylası'ndan sağa orman yoluna saparak Sedir ormanları arasında ilerliyoruz. Yol zaman zaman çok güzel bir şekilde devam ederken zaman zaman oldukça bozuluyor ve iri taşlar üzerinde ilerlenebiliyor. Bu bölüm sadece 4x4 araçlar için uygundur. Bisiklet ve yürüyüş için kesinlikle muhteşem bir parkur. İlerleyen zamanlarda bu rota üzerinden günübirlik ve kamplı olarak eşsiz parkurlar çıkacaktır. Karaöz-Çukur Yayla arasını bu rotayı takip ederek ulaşıyoruz

ZİRVEYE DOĞRU Arazi yollarının oldukça zorlu olmasıyla ancak 12:00 sularında 1700 metre rakımdan yürüyüşe başlayabiliyoruz. Parkurda beklediğimizden çok az miktarda kar vardı. Beklentimiz daha yüksek ve kar faaliyeti yapabileceğimiz bbir yürüyüş beklentisi içerisinde idik. Ancak oldukça keyifli manzaralar eşliğinde tırmanışa devam ederek ilerliyoruz. Hava açık ve çok güzeldi. Ne soğuk ne sıcak, bulunmaz bir yürüyüş havasında idi. Yaklaşık 2 saat sonunda zirveye ulaşarak tırmanışımızı tamamlıyoruz. Doyumsuz ve çok keyifli bir zirve manzarası büyülüyor bizleri. Güzel havayı değerlendiren pek çok kişi teleferikle zirveye çıkmış ve manzaranın tadını çıkartıyordu. Ancak kas gücümüzle çıktığımız bu zirveden aldığımız keyfi alabildiklerini kesinlikle zannetmiyorum.
Zirve manzarası eşliğinde öğle yemeğimizi yiyerek derhal dönüşe geçiyoruz. Zirveye yakın kısımlarda olan karların zaman zaman sertleştiğine ve tutunmanın biraz zorlu olduğuna şahit oluyoruz. Daha çok karlı ve soğuk havalarda krampon takma ihtiyacı olabilecektir. Çukur Yayladan başlamanın avantajı ile gün batmadan erken saatte aracımıza ulaşarak Antalya'ya dönüş yoluna başlıyoruz. Zirve yürüyüşünden daha çok keşif faaliyetine dönüşen bu günde oldukça keyifli ve verimli bir hafta sonu geçirmenin mutluluğu ile bir haftayı daha tamamlıyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 6,5 km. olan, ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Maksimum rakım 2365 metredir.
Toplam Tırmanış: Toplam Tırmanış 612 metre civarındadır.
Hangi mevsimde yapılır: Kış ve Yaz faaliyeti olarak gerekli tedbirler ve donanımlar temin edilerek her zaman yapılan bir zirvedir.
Yol Yapısı :Belirgin bir patikası bulunan bir  parkurdur.
Başlangıç Noktası : Çukur Yayla.
Bitiş Noktası :Çukur Yayla.
Su Kaynakları : Sadece Çukur Yaylada su mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Beycik, Gedelma ve Üçoluk Köylerinde zaruri ihtiyaçların karşılanabileceği köy bakkalları mevcuttur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta ve Jandarmaya bilgi vermekte fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc
Wikiloc Harita görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...