6 Ağustos 2017 Pazar

ANT - 087 ÇALTEPE - DEĞİRMENÖZÜ

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

YER KÖPRÜ

Bol çamurlu bir tur dönüşünde selamlaşmış ve ayaküstü kısa bir sohbet ile tanışmıştık sevgili Akın ile. Zaman zaman telefonla görüşüyor ama birlikte bir türlü tur planı gerçekleştiremiyorduk. Artık Antalya'da ki son günlerinin yaklaştığını belirterek, gitmeden mümkün ise kamplı bir tur yapalım isteği ile derhal harekete geçiyoruz. Antalya'nın sıcak yaz günlerinde bisiklet için güzel bir alternatif ve eşsiz doğa harikası olan Köprülü Kanyon bölgesi, hem Akın için hemde bizler için güzel anların yaşanacağı bir faaliyet olacaktır.
Daha önce bisiklet ile yapmadığımız, ekip için uygun olan güzel bir rota ve kamp planı yapıyoruz. Cumartesi sabah günün ilk ışıklarıyla hareket ederek yola çıkıyoruz. Beşkonak bölgesine ulaşmamız öğle saatlerini buluyor. İlk durağımız Yer Köprü oluyor. Burada hem suya girerek serinliyor hem de öğle yemek molası veriyoruz. Ansızın başlayan yağmur ile birlikte toparlanarak Selge Antik kentine doğru hareket ediyoruz. Her seferinde farklı duygular yaşatan ve keyif veren muhteşem bir coğrafya da bulunuyoruz. Defalarca da gelmiş olsak, doğa güzelliği insanı sıkmıyor. Selge, Kestanelik ve Delisarnıç bölgelerinde kısa molalar vererek günü dolu dolu yaşıyoruz. Hava kararmadan Çaltepe Köyünde ki Erdinç Pansiyona ulaşarak kampımızı atıyoruz. Hep bir elden hazırladığımız akşam yemeği sonrasında ki, ateş başında Erdinç'le doyumsuz sohbet ile ilk günü tamamlıyoruz.

DEĞİRMENÖZÜ

Pazar gününün ilk ışıkları ile kalkarak kahvaltı hazırlıkları yapıyoruz. Erdinç'in de aramıza katılmasıyla kahvaltımızı yapıyor ve bisikletlerimizi hazırlıyoruz.
Çaltepe - Değirmenözü arası 15 km lik düz ve KOLAY bir rotadır. Çoğunlukla asfalt, sakin ve keyifli bir yoldur. Değirmenözü meydanında buz gibi akan doğal bir kaynak suyu mevcuttur. Köy içerisinden ilerleyerek suyun kaynağına ulaşıyoruz. Ancak gördüğümüz manzara bizi derinden yaralıyor. Bir kaç ay öncesinde cam gibi berrak akan kaynak suyu kirlenmiş ve bulanık bir şekilde akmakta idi. Bu ve diğer kaynakların kirlenerek ve azalarak akması bölgede ki ekolojik yaşamı şüphesiz ki olumsuz etkiyecektir. Zamanlar bu durumun olumsuz etkileri görülmeye başlanacaktır. Doğal güzellik kaybolurken, çevreye vereceği zararlar kaçınılmaz olacaktır. Durumun burukluğu ile tekrar dönüş rotasına giriyoruz. Akın'a bölgenin en gözde noktası olan Tazı Kanyonunu gösterebilmek üzere hızlı bir şekilde hareket ediyor çadırlarımızı toparlayarak Erdinç ile vedalaşıyoruz. Şüphesiz ki Tazı kanyonuna bisikletle yada yürüyüş ile ulaşmak ayrı bir keyif. Ancak zamanımızın yetersizliği ile ancak araçla gidebiliyoruz. Manzaranın ve doğanın doyumsuz hazzı ile bir faaliyeti daha geride bırakarak Antalya'nın yolunu tutuyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 30 km. olan, KOLAY bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 520 metredir.
Toplam Tırmanış: Bisikletle çıkılan toplam tırmanış 450 metre civarındadır.
Hangi mevsimde yapılır:  Yağışlı havalar ve sıcak yaz günleri haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi :Her tür bisiklet için uygundur.
Yol Yapısı :% 80 asfalt, %20 stabilize  parkurdur.
Başlangıç Noktası : Çaltepe Köyü Erdinç Pansiyon.
Bitiş Noktası :Çaltepe Köyü Erdinç Pansiyon.
Su Kaynakları : Rota boyunca belirli noktalarda su kaynakları ve çeşmeler mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Beşkonak Bölgesinde küçük bakkal - market mevcuttur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...